23.10.2020
Географія 7 клас
Тема Практична робота №4. Визначення типів клімату Африки
за кліматичними діаграмами
Повторити §12
Завдання:
Виконати практичну роботу у зошиті для практичних робіт,
використовуючи теоретичний матеріал в зошиті на ст..12, в атласі карти «Фізична
карта Африки», «Кліматична карта Африки»
22.10.2020
Основи здоров’я 7 клас
Тема.
Пожежна безпека у громадських
приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу.
Первинні засоби пожежегасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському
приміщенні. Практична робота 2
«Моделювання ситуації евакуації з класу, школи»
Узагальнення з теми «Здоров’я, спосіб життя. Життя і
здоров’я людини.»
Вивчити §8
Дати усно відповіді в кінці параграфу, опрацювати
ситуаційні завдання, виконати моделювання ситуацій.
Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5852869
Виконайте підсумковий тест (контрольну роботу)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9233172
(тест можна виконати до кінця 23 жовтня і лише один раз. Тому ретельно
підготуйтеся і думайте, будьте уважними.
22.10.2020
Географія 7 клас
Тема Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи
клімату Африки.
Вивчити §12
Африка — найтепліший материк планети, такою є головна особливість її
клімату. Але в різних частинах материка клімат відрізняється. Ви вже знаєте, що
на загальний розподіл температури повітря й опадів і загалом на формування
клімату будь-якої території, крім географічної широти, впливають циркуляція
атмосфери (рухи повітряних мас та панівні вітри), підстилаюча поверхня (рельєф,
океанічні течії, характер підстилаючої поверхні). Отже, відслідкуємо, як кожен
чинник впливає на клімат материка Африка.
Розміщення більшої частини території Африки у межах тропічного теплового
поясу за умов майже зенітального положення Сонця протягом року є причиною
постійно високих температур на материку. На екваторі середня температура
повітря впродовж усього року утримується в межах +25...+27 °С. Далі на південь
і північ у тропічних поясах уже відчутне сезонне коливання температури. На
крайньому півдні та півночі у субтропіках узимку середні температури (січня,
липня) не опускаються нижче +10...+12 °С (крім районів високогір’я). Через те
що змінюється кут падіння сонячних променів, поверхня Землі отримує в різні
пори року різну кількість тепла. До того ж тепле повітря, що піднімалося в
районі екватора вгору, вже вихолонуло і почало опускатись у районі тропіків
униз, формуючи тут області підвищеного атмосферного тиску. Це повітря сухе, в
ньому немає вологи, воно здатне, навпаки, вбирати її в себе. Тому й опадів тут
майже немає. Тут утворилися пустелі. Суттєво коливаються температури у Високій
Африці, в Атлаських горах, на вулканічних вершинах. Оскільки екватор поділяє
Африку навпіл, то, коли в Південній Африці літо, у в Північній — зима.
Опади в Африці випадають дуже нерівномірно як по території, так і впродовж
року. Поблизу екватора в середньому за рік випадає 1000-2000 мм, а подекуди
понад 3000 мм опадів. А на великих просторах найбільшої пустелі світу Сахари
середньорічна кількість опадів менша 50 мм. Є ділянки, де опадів немає роками.
Місцеві мешканці можуть спостерігати тут навіть так звані «сухі дощі». З хмар
начебто випадає дощ, але сухе повітря вбирає цю вологу в себе і до поверхні
землі його краплі не долітають.
Випадання великої кількості опадів у районі екватора пов’язане з
формуванням тут поясу низького атмосферного тиску. Сильно прогріте від землі,
легке повітря рухається вгору, захоплює значні маси води, яка випаровується з
поверхні землі та піднімає водяну пару вгору. На висоті повітря охолоджується і
з нього випадає «зайва» волога. Тож над екватором в Африці сформувався теплий
вологий клімат.
Суттєво впливає на розподіл опадів Африки її рельєф. У горах випадає більше
вологи, наприклад на південно-західних схилах вулкана Камерун випадає майже 10
000 мм опадів на рік. Це найвологіша місцина на материку, одне з найвологіших
місць світу, тоді як у напрямку на схід кількість опадів зменшується.
(Спробуйте пояснити причину.) На південному сході невисокі Драконові гори
перетинають шлях руху південно-східних пасатів із Індійського океану, причому
вплив пасатів посилює тепла Мозамбіцька течія. Таким чином, опади випадають на
узбережжі, а внутрішні частини материка страждають від посухи. Взимку Капські
гори є перепоною для проникнення панівних західних вітрів.
На клімат прибережних територій впливають теплі та холодні течії
Атлантичного й Індійського океанів. Особливо яскраво це видно на прикладах
південно-західного та південно-східного узбереж Африки.
Могутня холодна Бенгельська течія охолоджує нижні шари повітря. Охолоджене
повітря вгору не піднімається, хмари не утворюються і в приокеанічних частинах
материка опади не випадають. Єдине джерело вологи — густі тумани у знаменитій
пустелі Наміб. (За аналогією спробуйте пояснити вплив на клімат Африки холодних
Канарської та Сомалійської і теплої Мозамбіцької течій.)
Клімат Африки
Над більшою частиною Африки дмуть постійні вітри — пасати. У північній
частині материка — це північно-східний пасат, що формується над суходолом. Сухе
тропічне повітря, яке сформувалося над материком, опадів у північну частину
материка не приносить. На півдні Африки південно-східні пасати дмуть із
Індійського океану. Вони приносять вологу на східне узбережжя материка й острів
Мадагаскар.
Кліматичні пояси і типи клімату. Екватор, перетинаючи Африку навпіл, впливає на майже дзеркальне
формування її кліматичних поясів, які, за винятком екваторіального,
повторюються на материку двічі.
Екваторіальний (основний) кліматичний пояс простягнувся по обидва боки від
екватора, але тільки в басейні річки Конго та на північному узбережжі Гвінейської
затоки. На сході він майже сягає західного берега озера Вікторія. Погода тут
дуже одноманітна. Зранку вона ясна і спекотна, після обіду в небі збираються
пухнасті білі хмари, які згодом темнішають і перетворюються на дощові. Йдуть
сильні зливи. Надвечір погода знову ясна, і так день за днем. Значних коливань
температури чи опадів немає. Стоїть жарке та вологе літо. Цей клімат
називається екваторіальним. Весь рік тут панують місцеві екваторіальні
повітряні маси. (Подумайте, чому екваторіальний пояс не має зонального
поширення із заходу на схід.)
Субекваторіальні (перехідні) кліматичні пояси сягають на материку 15-18°
північної та південної широти. Температура тут увесь рік висока, але дещо
відчутні її сезонні коливання.
Головною ознакою субекваторіальних поясів є значно менша кількість опадів і
нерівномірність їх розподілу за двома сезонами року. Дощі випадають влітку, їх
приносять вологі екваторіальні повітряні маси. Взимку (в різних півкулях це
різний час), коли панують сухі тропічні повітряні маси, у субекваторіальних
кліматичних поясах сухо.
Тропічні (основні) кліматичні пояси знаходяться далі на північ і південь і сягають
аж 35-38° північної та південної широти. Тут поширені пустелі: на півночі
Сахара та Лівійська, на півдні — відома вже нам Наміб і Калахарі.
Упродовж усього року в тропічних поясах переважають сухі повітряні маси.
Особливо сухо та спекотно влітку в Сахарі. Температура поверхні землі (це
пісок, глина чи камінь) сягає понад +82 °С. За бажання на ґрунті можна
приготувати яєчню. У вересні 1922 р. поблизу міста Тріполі зафіксовано найвищу
температуру повітря у світі +58 °С!
Уночі, за безхмарної погоди, земля в пустелі швидко втрачає тепло і
температура повітря різко знижується. Протягом доби через таке зниження
температури амплітуда температур повітря може перевищувати 40 градусів, а
поверхні землі — навіть 70 градусів.
Субтропічні (перехідні) кліматичні пояси знаходяться на крайній півночі та незначній
території півдня Африки. Влітку тут переважає жарке та сухе тропічне повітря.
Узимку — прохолодне та помірно вологе з сусіднього помірного кліматичного
поясу. Зимова температура повітря в горах Атлас може опускатися нижче позначки
-5 °С.
Кліматичні діаграми, що характеризують різні типи клімату Африки
На допомогу учню
План роботи з кліматичною діаграмою, її характеристика
1. Ознайомтесь із умовними позначеннями.
2. З’ясуйте особливості річного ходу температури, середні температури
найтеплішого та найхолоднішого місяців, річну амплітуду температур.
3. Встановіть за кліматодіаграмою кількість і режим опадів.
4. Оцініть розподіл опадів за місяцями впродовж року.
5. Визначте найвологіиіий і найсухіший місяць року.
6. Визначте характерний кліматичний пояс (тип клімату) та територію, для
якої він є характерним.
Перегляньте та запам’ятайте https://www.youtube.com/watch?v=RP7T6bSxhDU&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B01%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
Опрацювати і виконати http://romanova.in.ua/pr3-7class/
Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3285031
Запрошую вас на зустріч https://meet.google.com/ddw-wedp-gyj
15.10.2020
Географія 7 клас
Тема Дослідження та освоєння материка Африка.
Практична робота №3азначення на контурній карті назв
основних географічних об’єктів Африки.
Вивчити §9
Переглянути https://naurok.com.ua/prezentaciya-geografichne-polozhennya-ta-doslidzhennya-afriki-168370.html
Опрацювати відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=bzbQAYpvWhg&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0
Виконати Практичну роботу 3 http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/geografya-7-klas/trenyvaln-testov-zavdannya-do-praktichno-roboti-3-poznachennya-na-kontyrnyi-kart-nazv-osnovnih-geografchnih-obktv-afriki/3604-test
Прийдіть за зошитами о 9,00 в робочі дні, за можливості я
все поясню.
Основи здоров’я 7 клас
Тема Побутова безпека. Безпека оселі.
Вивчити §7
Дати відповіді в кінці параграфу, опрацювати ситуаційні
завдання, виконати моделювання ситуацій.
16.10.2020
Географія 7 клас
Тема Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
Практична робота 3 Зазначення на контурній карті назв основних географічних
об’єктів Африки.
Вивчити §11
Опрацювати і виконати http://romanova.in.ua/pr3-7class/
Виконати тест https://naurok.com.ua/test/tektonichna-budova-afriki-573874.html
20.10.2020
Музичне мистецтво
Тема Класика
української пісні
Шановні діти,
опрацьовуючи матеріал даної теми, ви маєте можливість за виділеними посиланнями
більш детально ознайомитись із біографією і творчістю українських композиторів
1960-ті роки відзначаються проривом
української композиторської школи на світову арену, опануванням новітніх течій
європейської музичної культури. У Києві створюється група митців «Київський авангард», до якої
увійшли композитори, як Валентин Сильвестров, Леонід Грабовський, Віталій Ґодзяцький,
Володимир Губа. Центральною фігурою в цій групі був диригент Ігор
Блажков. Внаслідок
розходження з ретроградними тенденціями офіційних музичних кіл СРСР Члени
«Київського авангарду» зазнавали різного роду утисків. В
подальшому кожен з композиторів пішов своїм шляхом в мистецтві, а неформальна група
розпалася.
У
ці ж роки продовжують працювати композитори Платон і Георгій
Майбороди, К. Данькевич,
на цей період припадають останні дві симфонії Б. Лятошинського.
У 1970-ті — 1980-ті роки стають відомими композитори, що розширили
традиційну для української музики пізньоромантичну стилістику за рахунок
новітніх прийомів європейського модернізму — М. Скорик, Є. Станкович, І. Карабиць, В. Бібік та
інші.
Світове
визнання отримала національна школа вокального мистецтва. Яскраві імена
української оперної сцени — А. Солов'яненко, Д. Гнатюк,
Б. Руденко, Є. Мірошниченко.
Визначною подією музичного життя стала постановка опери Д. Шостаковича «Катерина Ізмайлова» у
Києві 1965 року.
Паралельно
із формуванням поп-музики в
Західних країнах, в Україні, як і інших радянських республіках досягає свого
розквіту радянська естрада. Особливо виділяється творчість Володимира Івасюка,
автора понад 100 пісень, чиє життя трагічно обірвалось 1979 року.
|
|||||
При проблемах з
прослуховуванням гляньте у довідку. |
|
|||||
При проблемах з
прослуховуванням гляньте у довідку. |
Серед
композиторів-піснярів цих років також О. І. Білаш, В. Верменич,
пізніше — І. Карабиць.
Популярність завоювали естрадні виконавці — Софія Ротару, Назарій Яремчук, Василь Зінкевич, Ігор Білозір, Тарас Петриненко, Алла Кудлай та
інші. Паралельно започатковувалися і типово модерні музичні та музично-поетичні
проекти, серед яких сатиричний театр «Не журись!» В. Морозова (1970-ті
рр.), гурт «Мертвий півень» та
рок-бардівська група «Плач Єремії» (друга
половина 1980-х рр.).
Опрацювати ст. 35-40
Прослухати
запропоновані твори т 37
Розучувати пісню «Водограй»
Володимира Івасюка.
15.10.2020
Географія 7 клас
Тема Дослідження та освоєння материка Африка.
Практична робота №3азначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки.
Вивчити §9
Переглянути https://naurok.com.ua/prezentaciya-geografichne-polozhennya-ta-doslidzhennya-afriki-168370.html
Опрацювати відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=bzbQAYpvWhg&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0
Виконати Практичну роботу 3 http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/geografya-7-klas/trenyvaln-testov-zavdannya-do-praktichno-roboti-3-poznachennya-na-kontyrnyi-kart-nazv-osnovnih-geografchnih-obktv-afriki/3604-test
Прийдіть за зошитами о 9,00 в робочі дні, за можливості я все поясню.
Основи здоров’я 7 клас
Тема Побутова безпека. Безпека оселі.
Вивчити §7
Дати відповіді в кінці параграфу, опрацювати ситуаційні завдання, виконати моделювання ситуацій.
04.05.2020
7 клас Основи здоров’я
Тема. Законодавство України у сфері протидії епідемії
ВІЛ-інфекції..
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
29
2. Вивчити права громадян, що стосуються діагностики та
лікування ВІЛ-інфекції..
3. Знати що таке дискримінація і стигматизація, як з ними
боротися.
4.
Дати відповіді на
питання на ст. 113
04.05.2020
7 клас Музичне мистецтво
Тема. Симфонічні фрески.
Симфонічні полотна..
Завдання:
1.
Опрацювати в
підручнику сторінки 133-140
2.
Прослухати:
Д. Шостакович «Сьома симфонія І частина» https://www.youtube.com/watch?v=0o9tSVO2sv4
Якими музичними засобами показано образ нашестя ворога?
Л.Грабовський. симфонічні
фрески «Це не повинно повторитися» https://www.youtube.com/watch?v=QTTtoqZMK9c
Ріхард Вагнер «Політ валькірій»
https://www.youtube.com/watch?v=iE6MhlrLgb0
Моріс Равель «Болеро» https://www.youtube.com/watch?v=HkfHfDBd4iw
3.
Розучувати пісню
Б.Гури та В.Івасюка «Балада про мальви»
Оригінал https://www.youtube.com/watch?v=C90mWRI7bAY
Текст
1.заснули мальви біля хати
їх місяць війшов
колихати
і тільки мати
не засне
мати не засне
жде вона мене
і тільки мати
не засне
мати не засне
жде вона мене
приспів:
о, мамо рідна ти ж мене не жди
мені в наш дім ніколи не прийти
з мойого серця мальва проросла
і кров'ю заквіла
не плачте ж , мамо, ви ж бо не одна
багато мальв насіяла війна
вони шепочуть для тебе восени :
" засни, засни,засни,засни "
2.у матерів є любі діти
а у моєї-тільки квіти
самотні квіти під вікном
квіти під вікном
заснуцли вже давно
самотні мальви під вікно
мальви під вікном
заснули вже давно
приспів:
як зійде сонце , вийди на поріг
і люди вклоняться тобі до ніг
пройдися полем - мальви буйних лук
торкнуться твоїх рук
життя як пісня , що не відзвенить
я в мальвах знов для тебе буду жить
якщо ж я ласку не встигла принести
прости , прости , прости,прости.
4. Дати відповіді до даного тексту підручника ст. 136, 140
08.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Тихий океан. Географічне
положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф
дна. Практична робота №12. Позначення географічних об’єктів
та течій океанів на контурній карті.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
50.
2. Опрацювати джерело https://geografiamozil2.jimdofree.com/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D0%BE%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD%D0%B8/
3. Передивитись відео на сайті https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-54/
4. Виконати практичну роботу 12
5.
Дати відповіді на
питання 1-4 на ст. 242
12.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Тихий океан. Клімат і води.
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану
на життєдіяльність людей прилеглих материків
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
51.
2. Продовжити опрацьовувати джерело https://geografiamozil2.jimdofree.com/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D0%BE%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD%D0%B8/
3.
Дати відповіді на
питання в кінці параграфу.
15.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Атлантичний океан Практична робота №12. Позначення
географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
51.
2. Опрацювати джерело https://www.youtube.com/watch?v=Q28v7UdpumY
3. Виконати практичну роботу 12
4. Дати відповіді на питання 1-4 на ст. 251
18.05.2020
7 клас Основи здоров’я
Тема. Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки
захворювання. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
30
2. Вивчити шляхи інфікування туберкульозом
3. Знати ознаки даного захворювання
4. Вивчити заходи профілактики туберкульозу.
5. Дати відповіді на питання на ст. 117.
6.
Підготуватись до
контролю знань.
18.05.2020
7 клас Музичне мистецтво
Тема. Легке та серйозне в
музиці.
Завдання:
1.
Опрацювати в
підручнику сторінки 146-149
2.
Прослухати:
Дж. Верді «Серце красуні» https://www.youtube.com/watch?v=2Yhmh5PGu1c
Шарль Гуно «Куплети Мефістофеля
з опери «Фауст» https://www.youtube.com/watch?v=mzMJgsODA3k
Порівняйте прослухані твори,
визначте, що з них належить до важкого і легкого?
3.
Продовжити розучувати
пісню Б.Гури та В.Івасюка «Балада про мальви»
Оригінал https://www.youtube.com/watch?v=C90mWRI7bAY
19.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Індійський океан Практична робота №12. Позначення
географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
53.
2. Опрацювати джерело https://www.youtube.com/watch?v=J3uMLCDxxAo
3. Виконати практичну роботу 12
4.
Дати відповіді на
питання 1-4 на ст. 255
22.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Північний Льодовитий океан Практична робота №12. Позначення
географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
54.
2. Передивитись відео урок https://www.youtube.com/watch?v=hKoRorJgzvI&t=330s
3. Виконати практичну роботу 12
4.
Дати відповіді на
питання 1-5 на ст. 258
25.05.2020
7 клас Основи здоров’я
Тема. Узагальнення теми «Соціальна складова здоров’я».
Завдання:
Узагальнюючий контроль з теми «Соціальна складова здоров’я»
учня 7 класу
____________________________________________
Вибери правильні варіанти відповіді
1.
Назви
соціальні чинники, які позитивно впливають на здоров’я:
А)
консультація лікаря
Б)
рівень культури суспільства
В)
політичний устрій країни
Г)
громадянська свідомість усіх членів суспільства
2. Назви основні
причини вживання підлітками наркотичних речовин
А)
постійні сварки з батьками
Б)
батьки п’ють і сваряться
В)
самотність
Г)
підлітковий вік
3. Назви стадії
наркотичної залежності:
А)
соціальна
Б)
психологічна
В)
фізіологічна
Г)
моральна
4. Як убезпечитися
від туберкульозу
А)
робити вологе прибирання в приміщенні
Б)
не звертати уваги на кашель після хвороби
В)
вчасно зробити планове щеплення
Г)
вживати заходів для зміцнення організму
5. Назви 2 -3
причини вживання наркотиків підлітками
6. До чого може
призвести низька рухова активність?
7. Чому необхідно
проводити профілактику туберкульозу?
8. Як ти повинен
ставитись до ВІЛ інфікованої людини?
9. Поясни
твердження «Реклама – двигун торгівлі».
10. Як пов’язані
між собою наркотики і ВІЛ?.
11. Як на поведінку
підлітка впливає найближче оточення?
12. Які державні
установи дбають про безпеку існування членів суспільства?
25.05.2020
7 клас Музичне мистецтво
Тема. Заповіт наступним
поколінням. Узагальнення за темою.
Завдання:
1.
Опрацювати в
підручнику сторінки 153-156
2. Прослухати Л. Бетховен ода «до радості» https://www.youtube.com/watch?v=A0sjjdRfeMg
Та https://www.youtube.com/watch?v=Glpat1xjL90 (українське виконання)
Виконати підсумковий тест https://naurok.com.ua/test/pidsumkove-testuvannya-7-klas-510853.html
26.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Використання природних багатств материків та
океанів. Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього
середовища. Дослідження 5. Шляхи розв’язування екологічних
проблем
.
Завдання:
1.
Опрацювати параграф
55, 56.
2.
Виконати тест https://naurok.com.ua/test/vikoristannya-prirodnih-bagatstv-materikiv-ta-okeniv-522894.html
3.
Виконати Дослідження 5. Шляхи
розв’язування екологічних проблем
4.
Підготуватись до контролю знань.
29.05.2020
7 клас Географія.
Тема. Узагальнення та підсумкове
оцінювання з розділів «Океани» та «Вплив
людини на природу материків і океанів».
Завдання:
1.
Повторити вивчене
протягом даних тем.
2. Пройти тест за кодом http://join.naurok.ua/?_ga=2.243174274.1062547895.1590646421-735314068.1588775260
Код 8197892
3. Виконати тест http://join.naurok.ua/?_ga=2.145574708.1062547895.1590646421-735314068.1588775260
Код доступу 9580101
Тести можна виконати лише один раз за 40 хвилин !!!
Будьте уважні!
Немає коментарів:
Дописати коментар